AI en events, wat kun je ermee? Ontdek ons AI-lab!

Een bezoekersregistratiesysteem - Alles wat je moet weten

Een bezoekersregistratiesysteem is een softwareapplicatie die wordt gebruikt om bezoekers te registreren en hun activiteiten te volgen in een bepaalde omgeving, zoals een bedrijf, een school, een ziekenhuis of een evenement. Het systeem kan worden gebruikt om verschillende soorten informatie te verzamelen, zoals de naam van de bezoeker, het doel van het bezoek, de aankomst- en vertrektijden, en de persoon die ze hebben ontmoet. Deze informatie kan vervolgens worden gebruikt voor verschillende doeleinden, zoals veiligheidscontrole, beheer van bezoekersstromen, naleving van voorschriften en het onderhouden van bezoekersgegevens.

Wat kun je met een bezoekersregistratiesysteem?

Er zijn verschillende bezoekersregistratiesystemen op de markt die veel van dezelfde functies bevatten, waardoor de verschillen zitten in de details en het gebruiksgemak van de software. Daarnaast onderscheiden sommige systemen zich door de optie te geven om het proces in eigen hand te nemen en je zelf het systeem in kunt richten. Het bezoekersregistratiesysteem dat het beste past bij jou, hangt af van van jouw behoeften en wensen.

Een aantal basis functies op een rijtje die de meeste registratiebezoekerssystemen in huis hebben:

Registratievelden indelen

Om voor jou de juiste en benodigde informatie op te vragen bij de deelnemers en bezoekers, kunnen er in de meeste bezoekersregistratiesystemen de registratievelden worden aangepast naar jouw wensen. Vaak worden de voornaam, achternaam en emailadres als basis uitgevraagd en daarnaast kunnen er velden worden toegevoegd om bijvoorbeeld te vragen naar specifieke dieet wensen, uit een drop-down menu kiezen van een bedrijf, of het inventariseren van gezamenlijk reizen naar een locatie.

Uitnodigingsmails en reminders versturen

Het uitnodigen van de gasten voor het evenement gebeurd vaak vanuit het bezoekersregistratiesysteem. Hierin is het soms ook mogelijk om vanuit een eigen email adres de uitnodigingen te versturen. Zo worden de emails onder je eigen/bedrijfsnaam verstuurd en is er een grotere kans dat deze niet in de spam-inbox terecht komt.

Scan & Badge

Bij een fysiek of Hybride evenement is het mogelijk om bij de toegang een ticket te scannen, waarna er label wordt geprint om op een badge te plakken. Dit gebeurd vaak voor evenementen waar namen van bezoekers van pas kunnen komen als extra controle voor een besloten evenement, of bijvoorbeeld op netwerk evenementen.

Bezoekerslijsten

Wanneer er een eventapp beschikbaar is voor de bezoekers, is het vaak mogelijk om bezoekerslijsten toe te voegen aan de eventapp. Met deze bezoekerslijst kun je gemakkelijk zien wie er aanwezig is op het evenemenent of kan dit het makkelijker maken om personen in te checken.

Online betaalmogelijkheden

Worden er tickets verkocht voor je evenement? Let er dan op dat het mogelijk is om via het bezoekersregistratiesysteem een ticket aan te schaffen en te betalen. Dit vereist wat extra stappen achter de schermen

Content Management System (CMS)

Heeft het systeem een eigen CMS? Beheer dan eenvoudig de registratie en de ticketverkoop zelf online. Niet elke aanbieder van een bezoekersregistratiesysteem biedt de optie om zelf de registratie in handen te nemen. Is dit belangrijk voor je? Vraag dit dan na bij de desbetreffende aanbieder.

Walldo

Walldo is een bezoekersregistratiesysteem van LiveWall Events dat op een eenvoudige en efficiente manier ervoor zorgt dat het registratieproces optimaal verloopt. Daarbij is er de keuze om dit helemaal zelf te doen met het gebruikersvriendelijke CMS van Walldo, of kun je volledig ontzorgd en begeleid worden door een van de de ervaren projectmanagers van LiveWall Events, met meer dan 10 jaar ervaring in de 'nieuwe generatie' digitale evenementen.

Voordelen van Walldo:

Persoonlijk programma; wanneer er verschillende keuze onderdelen zijn op je evenement kunnen bezoekers tijdens de registratie kiezen waar zij zich voor aanmelden. Tijdens het evenement krijgen ze hun eigen persoonlijke programma te zien.

Er hoeft geen app te worden gedownload door bezoekers. Via het ticket wordt je doorgestuurd naar een web-based event service. Gewoon met Safari of Chrome bijvoorbeeld.

De ticket scan-devices worden meegeleverd met 5G Hierdoor werken ze ook zonder WiFi.

Walldo is te combineren met andere services van LiveWall Events, waardoor je een volledig evenement onder één dak kunt organiseren. Van Bezoekersregistratie tot Eventwebsites tot Interactie.

Meer weten over Walldo? Bekijk alle features of neem contact met ons op!