AI en events, wat kun je ermee? Ontdek ons AI-lab!

Met Walldo wordt no-show een begrip uit het verleden

Je hebt maandenlang hard gewerkt aan het organiseren van een fantastisch evenement. Je hebt de perfecte locatie gevonden, geweldige sprekers en artiesten geboekt, en elk detail zorgvuldig gepland. De grote dag komt eindelijk aan, maar wanneer je de deuren opent, merk je dat er iets ontbreekt. Mensen die zich hadden aangemeld en beloofd hadden te komen, zijn simpelweg niet komen opdagen. Het gevoel van teleurstelling overspoelt je als een golf.

Dit fenomeen, dat bekend staat als "no-show", is al jaren lang een bekend probleem voor eventmanagers over de hele wereld. Het is niet alleen frustrerend, maar het heeft ook negatieve gevolgen voor de algehele ervaring van het evenement, het budget en zelfs de reputatie van de organisatie, al dan niet te spreken over de verspilling van het eten en drinken dat over blijft. Maar hoe zorgen we er met Walldo's handige features voor, dat je no-show een begrip van het verleden maakt?

Verminder no-show door bezoekers automatisch een bevestiging te sturen van de aanmelding

Zodra bezoekers zich aanmelden voor jouw evenement, is het essentieel om hen direct een bevestiging te sturen. Dit zorgt niet alleen voor een professionele indruk, maar het geeft de deelnemers ook het vertrouwen dat hun registratie succesvol is afgerond. Een bevestigingsmail met alle relevante details, zoals de datum, tijd, locatie en eventuele speciale instructies, zal hen herinneren aan hun toezegging om aanwezig te zijn. Bovendien kan de bevestigingsmail worden gebruikt om belangrijke informatie te delen, zoals links naar sociale media-pagina's of de evenementen-app, waar bezoekers alvast een voorproefje kunnen krijgen van wat ze kunnen verwachten. Dat brengt ons meteen naar ons volgende punt:





Verminder no-show door bezoekers alvast warm te maken met content die klaar staat in de digitale omgeving

Een geweldige manier om de interesse en opwinding van de bezoekers voorafgaand aan het evenement te vergroten, is door hen toegang te geven tot exclusieve content die klaarstaat in de digitale omgeving. Dit kan bijvoorbeeld een sneak preview zijn van een presentatie, interviews met keynote speakers, of relevante artikelen en video's die gerelateerd zijn aan het evenementsthema. Met Walldo zet je eenvoudig content klaar, zoals een geschreven tekst voor bijvoorbeeld interviews met de spreker, kun je een aftermovie van de vorige editie laten zien, of stel je bezoekers alvast een vraag die kan worden behandeld tijdens het evenement.

Door deze waardevolle content vooraf beschikbaar te stellen, geef je bezoekers een voorproefje van wat hen te wachten staat en creëer je een gevoel van nieuwschierigheid. Het kan ook dienen als een herinnering om hun aanwezigheid te bevestigen en hun enthousiasme aan te wakkeren.

Heb je het programma al compleet? Zet deze dan in Walldo en beschrijf elk programma item met een pakkende tekst of uitleg en voeg een afbeelding toe. Komen er ook sprekers naar je evenement? Introduceer ze in Walldo met een tekst en portretfoto.





Verminder no-show door bezoekers mee te nemen in het voortraject

Om de betrokkenheid van bezoekers te vergroten en hen een gevoel van eigenaarschap te geven, is het belangrijk om ze actief te betrekken bij het voortraject van het evenement. Stel vragen tijdens de registratie en creëer interactie. Informeer bijvoorbeeld naar eventuele dieetwensen of allergieën, zodat je tijdig passende maaltijden kunt regelen. Vraag naar hun interesses binnen het programma, zodat je kunt zorgen voor gerichte sessies en sprekers die aansluiten bij hun behoeften. Ook kun je discussiepunten delen en vragen om hun input, waardoor ze het gevoel krijgen dat ze een waardevolle bijdrage kunnen leveren aan het evenement. Met Walldo kun je al deze zaken uitvragen tijdens je registratie en laat je deelnemers zich aanmelden voor een persoonlijk programma wanneer er keuze sessies zijn.

Met Walldo wordt elke fase van je registratieproces een walk in the park. Ben je benieuwd naar de kosten? Bekijk ze hier. Of neem contact met ons op om direct aan de slag te gaan!