AI en events, wat kun je ermee? Ontdek ons AI-lab!

FAN tastic user generated content met de FanCam

User-generated content heeft al jarenlang een belangrijke rol gespeeld als marketingmiddel voor fan-based organisaties, zoals merken, sportverenigingen en festivals. Het delen van foto's en video's door enthousiaste fans geeft een authentieke en krachtige boost aan evenementen.

Bij LiveWall Events hebben we daarom al geruime tijd de ContentWall module, waarmee fans foto's en video in sturen en om deze in stadions, langs circuits en op of naast het podium op grote schermen te laten zien. Tijdens de COVID-pandemie heeft deze module ons geholpen om online evenementen tot leven te brengen en we konden zien wat er bij bezoekers thuis gebeurde.

Met trots hebben we iets nieuws geïntroduceerd: de FanCam! Een live ContentWall, of Live User Generated Content! Een directe verbinding met de smartphone van jouw fans. In dit artikel zullen we de mogelijkheden van deze innovatieve tool bespreken en hoe je deze kunt inzetten voor jouw festival, evenement of merk.

In de spotlight:

Maak van jouw bezoekers de sterren

Onze ervaring met het delen van content op evenementen, vertelt ons dat mensen graag op grote schermen komen. Er is iets magisch aan het idee dat duizenden anderen op dat moment naar jou kijken. Met de FanCam geven we jouw bezoekers de controls en de mogelijkheid om live op de schermen te verschijnen. In plaats van zelf met een camera op zoek te gaan naar interessante momenten, maak je jouw publiek de sterren van het evenement. Je kunt een leuke uitdaging koppelen aan de FanCam, zoals een dansbattle of een kus- of lookalike-cam. Dit zorgt voor interactie en creëert een onvergetelijke ervaring voor zowel de deelnemers als het publiek.

Als merkactivatie:

Versterk je merkimago

Een van de meest krachtige aspecten van de FanCam is de mogelijkheid om deze volledig in jouw eigen huisstijl of die van een sponsor te branden. Hiermee kun je de FanCam gebruiken als een effectieve merkactivatie. Stel een bepaalde tijd in, bijvoorbeeld één minuut, en selecteer vijf winnaars die live op het scherm verschijnen. Door middel van een spannende 'loterijfunctie' kunnen de winnaars direct zien welke prijs ze hebben gewonnen van de sponsor, band of sportclub. Deze interactieve merkervaring versterkt niet alleen de betrokkenheid van het publiek bij het evenement, maar ook de associatie met jouw merk.

Als broadcasters:

Laat jouw fans het evenement vastleggen

Waarom zou je nog langer vertrouwen op een handvol professionele camera's om het optreden naast het podium uit te zenden, wanneer je de kracht van de duizenden smartphonecamera's van jouw fans kunt benutten? Met de FanCam kun je jouw fans de rol van broadcasters geven en hen de mogelijkheid bieden om hun persoonlijke perspectieven te delen. Hierdoor ontstaat een unieke en meeslepende live-registratie van jouw evenement. De verschillende camerabeelden van jouw fans creëren een dynamische en gevarieerde kijkervaring voor zowel de aanwezigen als de online kijkers. Dit geeft het publiek het gevoel dat ze echt deel uitmaken van het evenement, zelfs als ze er niet fysiek bij aanwezig zijn.

Lees hier meer over hoe AZ dit heeft gedaan tijdens een thuiswedstrijd.



In het kort

De FanCam is een revolutionaire tool die fan-based organisaties de mogelijkheid biedt om de kracht van user-generated content naar een nieuw niveau te tillen. Of het nu gaat om het betrekken van het publiek, versterken van het merkimago of het creëren van een unieke kijkervaring, de FanCam is de perfecte aanvulling voor jouw festival, evenement of merk.

Meer weten over de FanCam en de andere mogelijkheden die wij bieden voor festivals, merken en sportwedstrijden, zoals quiz-activaties en mass-gaming? Neem nu contact met ons op!